Блог

«ТАЛАНТ+ТВОРЧІСТЬ»

«ТАЛАНТ+ТВОРЧІСТЬ» - під такою назвою 29 березня пройшло спільне засідання педагогічної та методичної ради школи. Педагоги, які цього навчального року атестувались, звітували перед колегами про свої професійні та творчі здобутки протягом останніх 5 років.

Читати далі

1 вересня - День знань!

 

Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх. 
Це моя найкраща школа  
Зустрічає школярів своїх.

Знову свята радісні хвилини, 
Безліч вересневих привітань. 
Здрастуй, школо! Ненька-Україна 
Нас вітає всіх із святом Знань!

 

Читати далі

Виступ на районній серпневій конференції 2016

   Результати участі учнів школи у ЗНО - важливий показник якості шкільної освіти

  Ступінь освіченості молодої людини визначає її подальшу долю. Тому забезпечення високої якості освіти – один із пріоритетних напрямів роботи сучасної школи.

Реалії сьогодення такі, що сьогодні освіті, як і іншим галузям, притаманна рИнкова конкуренція. Суб’єкти ринку освітніх послуг, як і учасники будь-якого іншого ринку, перебувають у стані конкуренції. «Дерево цінують за плодами його». І якщо школа не дає якісний, конкурентоздатний продукт – вона програє.

 Особливо це відчувають приміські школи, де у зацікавлених сторін – батьків, учнів,- є вибір: якій школі надати перевагу.

Тому, коли у 2013-2014 н.р. ми отримали невтішні результати ЗНО наших випускників це стало сигналом для адміністрації школи зробити ретельний аналіз їх, з’ясувати причини  та намітити шляхи подолання виявлених недоліків.

Давньоримський філософ, лікар, вчений  Клавдій Гален говорив, що "Помилки відбуваються від невміння робити правильні висновки". Найбільш гострою виявилась суттєва невідповідність річних оцінок та результатів ЗНО учнів.

Адміністрація  закладу особливу увагу звернула на  негативну практику необ’єктивного оцінювання рівня навчальних досягнень учнів, а саме, необ’єктивне їх завищування. Було проведено ряд заходів, спрямованих на  відстеження об’єктивності системи оцінювання навчальних досягнень учнів школи, більш детальне обговорення критеріїв оцінювання, вироблення й удосконалення системи підготовки учнів до ЗНО. А саме:

1. За результатами  ЗНО було проведено спільне засідання педагогічної і методичної ради у формі творчого діалогу  з теми «Роль учителя в посиленні престижності й об’єктивності оцінювання учнів», де було виявлено основні причини прогалин школярів при проходженні ЗНО та визначено шляхи вирішення даної проблеми; накреслено шляхи підвищення ефективності системи підготовки учнів до ЗНО в контексті застосування тестових технологій.

2.Творча група в складі заступника директора з навчальної роботи та керівників методичних об’єднань виробила «Методичні рекомендації учителям щодо використання тестових технологій у процесі вивчення навчальних дисциплін у загальноосвітній школі», визначила особливості підготовки до ЗНО учителів та учнів і безпосередню роль учителя в підготовці учнів.

3. Профорієнтаційну роботу було  зорієнтовано на усвідомлений вибір випускниками навчального предмета, необхідного для вступу до ВНЗ. 

  У 2014-2015 навчальному році проблему невідповідності річних оцінок та результатів ЗНО наших випускників було, в основному, нівельовано. Натомість гостро стала проблема досить низької результативності ЗНО.  І знову перед адміністрацією стало завдання з’ясувати причини цього явища та намітити шляхи вирішення їх.  Звичайно, першим і вирішальним фактором є контингент учнів. Не секрет, що в учительському середовищі поширені  такі умовні поняття як «сильний клас» та «слабкий клас». Саме у 2014-2015 навчальному році учні старшої школи мали, в основному, низький рівень знань.  Але, якщо добре  проаналізувати причини  та бути самокритичними, то не можна сказати, що ми, школа, навчаючи цих учнів цілих 11 років, не маємо до того рівня знань, умінь, навичок, з якими вони підійшли до здачі ЗНО, ніякого відношення. Значить протягом навчання  той потенціал, який мали учні, був або не розкритим, або втраченим. І починати роботу по підготовці до успішної здачі ЗНО лише в старшій школі – уже запізно. Ми дійшли висновку, що необхідно посилити роботу у питанні наступності і перспективності усіх ступенів навчання – і початкової, і середньої і старшої школи.

Друге, на що ми звернули увагу, це профільне навчання у старшій школі. Учні на кінець 9 класу мають робити  більш виважений та усвідомлений вибір майбутнього профілю навчання. Виникає потреба посилення допрофільної підготовки учнів починаючи з більш ранніх класів, наприклад з 6-го, що ми зараз і практикуємо. Це спільна, відповідальна робота адміністрації, вчителів,  психологічної служби, класних керівників та батьків учнів. Це ті «добрива» , які ми спільно закладаємо в ґрунт для того, щоб мати добрий врожай через кілька років. 

Ну і, звичайно, низька результативність учнів  за результатами ЗНО – це завжди актуальна  проблема  методичної служби школи. Можливо, учителями методично невиправдано організовано навчально-пізнавальну діяльність учнів, не доцільно обрано форми, методи, прийоми навчання, застосовуються неефективні розвивальні технології. З цією метою у школі було створено експертні групи з числа найдосвідченіших, творчих педагогів з метою виявлення прогалин у методичній вправності вчителів та надання їм науково-методичної допомоги. Адже успішні  результати ЗНО – це «головний біль» не лише адміністрації школи та учителя, а і всього педагогічного колективу, як єдиної команди, у якій кожен має спрацювати на результат.

Ну, і звичайно ж, самотужки, без тісної співпраці з батьками учнів, неможливо досягнути хороших результатів. Учителі, учні та їх батьки  повинні усвідомити, що показником якості освіти  є не хороші оцінки, а знання.  Наше завдання спільними зусиллями з боку сім’ї та школи налаштувати майбутніх випускників на плідну навчально-пізнавальну діяльність. Це тривала роз’яснювальна, часто невдячна  робота, метою якої є зробити батьків та школу однодумцями у питанні вирішення майбутнього їхніх дітей. Наше завдання створити найоптимальніші умови для здобуття  повної освіти та успішної здачі ЗНО тим учням, які зробили усвідомлений вибір і налаштовані на подальший втуп  до ВНЗ. Для досягнення  цієї мети виправданими є усі способи. З боку школи – це максимально раціональне використання змісту освіти, навчальних програм, ефективна методична робота, продуманий вибір варіативної складової.

Врахувавши помилки у роботі попередніх років, у 2015-2016 навчальному році ми маємо досить непогані результати. Кращі в районі результати ЗНО показали учні школи Ковалевич Сабіна: українська мова і література – 196 балів, історія України -185 балів, географія - 189 балів; Комар Дар’я: українська мова і література – 198 балів, історія України - 186 балів, англійська мова -185 балів. Чернишева Юлія - українська мова і література – 185 балів. З 19 випускників тільки четверо обрали коледжі. Усі інші – стали студентами ВНЗ. Троє вступили на бюджетні відділення найпрестижніших вишів України - Київського національного університету ім. Т.Шевченка, Одеського національного університету ім. Мечнікова, Херсонського державного університету.

Звичайно, заспокоюватись на досягненому не варто. Актуальними для нас залишаються такі проблеми:

не всі учні, які йдуть до 10 класу, усвідомлюють складність програмового матеріалу та навчального рівня старшої школи, тому і показують низький рівень при проходженні ЗНО ;

слабка матеріально-технічна база для забезпечення ефективної реалізації профільного навчання.

 Визнавши та окресливши свої недоліки і проблеми, назвавши свої успіхи та перемоги, ми лише напрацьовуємо низку нових завдань. Серед них: постійно відстежувати  ефективність створеної системи з підготовки учнів до участі  в ЗНО, сприяти покращенню матеріально-технічної та методичної бази, професійній підготовці педагогічних кадрів щодо особливостей  профілізації старшої школи.

 Педагоги завжди були, є і будуть головними постатями всіх змін, відповідальними за тих, хто проводить ці зміни, і за те, у  якому напрямку рухається суспільство. Тож звертаюся до вас, колеги: будьмо справжніми, і тоді у нас обов’язково будуть справжні учні, справжнє відчуття задоволення від роботи, яку виконуємо, і ми рАзом зможемо розраховувати на справжнє майбутнє і міцну Україну.

        Бажаю всім нам у новому навчальному році виключно успішних та результативних  кроків на шляху творення нової України для себе і майбутніх поколінь.

        Щасливого і мирного 2016/2017 навчального року!

 

Читати далі