ВЖЕ ПОЧАЛОСЬ, МАБУТЬ, МАЙБУТНЄ...
Завдання професійної діяльності
Викладаючи предмети художньо-естетичного циклу я поставила перед собою завдання по впровадженню предметно-інтегрованої моделі загальної мистецької освіти, поліхудожнього виховання учнів на уроках „Образотворче мистецтво”, „Художня культура”. Моя робота спрямована на естетичне, насамперед, полі художнє виховання школярів.
Поліхудожнє виховання визначаю як особистісне зорієнтоване планомірне залучення учнів до різних видів мистецтва у їх взаємодії, результатом якого буде формування інтегральних естетичних властивостей особистості, поліхудожньої свідомості та здатності до поліхудожньої діяльності, в якій виявляється комплекс набутих компетенцій, що забезпечить готовність до художньо – творчої реалізації та художньо – естетичного самовдосконалення.
В Любимівській ЗОШ І-ІІІ ст.. ДНЗ №1 вивчення художньої культури відбувається з 2005 року. Спочатку курс вивчався як факультатив , а з 2009 року – у складі основних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах. Предмет розрахований на три роки, упродовж яких учні старших класів почергово опановуватимуть три складові його частини. «Художня культура» вивчається у 9-му класі, «Художня культура України» — у 10-му, «Зарубіжна художня культура» завершує предмет у 11-му класі. Програмовий матеріал цієї дисципліни формують відомості з візуального, музичного, театрального та екранних видів мистецтв у їх історичному і культурному розвитку. Вони об’єднані єдиним смисловим базисом — принципом узагальнення духовного і матеріального розвитку української, європейської та світової культури.
Слід зауважити, що предмет «Художня культура» значною мірою визначає зміст завершального етапу художньо-естетичного розвитку учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Разом із цим, його можна розглядати як пропедевтичний курс до дисципліни «Культурологія», що вивчається у вищих навчальних закладах України і в якій ще більшою мірою узагальнюються здобутки світової цивілізації.
Якщо спробувати конкретизувати головні завдання, що ставить перед учнями основної школи предмети „ Образотворче мистецтво ” та «Художня культура», то ми отримаємо приблизно таку картину.
1. Учні мають бути обізнаними з основами культурологічних і мистецьких концепцій стосовно визначення закономірностей розвитку світової художньої культури;
2. Повинні опанувати навички аналізу і характеристики принципів відображення та вираження художнього образу в різних видах мистецтв у їх історичному, стильовому та культурному аспектах,
3. Опанувати навички аналізу зв’язків мистецтва з природним, соціальним, духовним і культурним розвитком суспільства, із хронологією розвитку наукової думки, зв’язків художніх традицій різних культур.
